WEKO3
アイテム
「やさしい日本語を話そう」から相互言語文化学習デザインヘ 国際共修科目のデザインに関する一考察
http://hdl.handle.net/10129/00007952
http://hdl.handle.net/10129/00007952cd27084f-f860-47ef-8e0a-79e867ab9f52
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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kyoyokyoiku_6_39 (632.8 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-08-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「やさしい日本語を話そう」から相互言語文化学習デザインヘ 国際共修科目のデザインに関する一考察 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | タンデム言語学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 相互文化的能力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教養教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 国際化教育 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
小山, 宣子
× 小山, 宣子× 長尾, 和子 |
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著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21377 | |||||
姓名 | オヤマ, ノブコ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 22056 | |||||
姓名 | ナガオ, カズコ | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21378 | |||||
姓名 | Oyama, Nobuko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 22057 | |||||
姓名 | Nagao, Kazuko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 弘前大学国際連携本部 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | At Hirosaki University, we have been engaged in collaborative learning in liberal arts education with the aim to promote language/culture exchanges between international exchange students and Japanese students so that Japanese students can develop their ability to communicate with different cultures. This paper presents a reflection about the practice of co-educational lessons "communication in the language we are learning" as a subject in liberal arts education for second semester students in 2020, in the COVID-19 pandemic. As a methodology, we categorized the students' discourses written in the participants' reports and identify changes in their beliefs about tandem language learning from the stance of intercultural communicative competence. Eventually, we intend to use these results as guidelines for future activity design. | |||||
書誌情報 |
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 巻 6, p. 39-53, 発行日 2022-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2432-7417 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12787364 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | From "Let's Speak Easy Japanese" to Mutual Language Culture Learning Design A Study on Design of International Collaborative Learning | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | Article |