WEKO3
アイテム
弘前大学イングリッシュ・ラウンジの高大接続の取り組み:オンラインで広がる新しい社会貢献
http://hdl.handle.net/10129/00007957
http://hdl.handle.net/10129/00007957bc667153-fc0d-45d2-aaa0-63a329fb90bb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kyoyokyoiku_6_91 (656.0 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-08-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 弘前大学イングリッシュ・ラウンジの高大接続の取り組み:オンラインで広がる新しい社会貢献 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 高大連携 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 高大接続 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オンライン教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域貢献 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
ヤグノ, ライク
× ヤグノ, ライク× 多田, 恵実× ソロモン, ジョシュア リー× 片桐, 早苗× バードセール, ブライアン |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21380 | |||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200001260_ja.html | |||||
識別子 | 200001260 | |||||
姓名 | ヤグノ, ライク | |||||
言語 | ja | |||||
姓名 | Jagno, Reik | |||||
言語 | en | |||||
姓名 | ヤグノ, ライク | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓 | ヤグノ | |||||
言語 | ja | |||||
姓 | Jagno | |||||
言語 | en | |||||
姓 | ヤグノ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
名 | ライク | |||||
言語 | ja | |||||
名 | Reik | |||||
言語 | en | |||||
名 | ライク | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
識別子Scheme | ISNI | |||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 786 | |||||
姓名 | タダ, メグミ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 18978 | |||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html | |||||
識別子 | 200000644 | |||||
姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||
言語 | ja | |||||
姓名 | Solomon, Joshua Lee | |||||
言語 | en | |||||
姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓 | ソロモン | |||||
言語 | ja | |||||
姓 | Solomon | |||||
言語 | en | |||||
姓 | ソロモン | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
名 | ジョシュア リー | |||||
言語 | ja | |||||
名 | Joshua Lee | |||||
言語 | en | |||||
名 | ジョシュア リー | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
識別子Scheme | ISNI | |||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21381 | |||||
姓名 | カタギリ, サナエ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 18547 | |||||
姓名 | バードセール, ブライアン | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21380 | |||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200001260_ja.html | |||||
識別子 | 200001260 | |||||
姓名 | ヤグノ, ライク | |||||
言語 | ja | |||||
姓名 | Jagno, Reik | |||||
言語 | en | |||||
姓名 | ヤグノ, ライク | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓 | ヤグノ | |||||
言語 | ja | |||||
姓 | Jagno | |||||
言語 | en | |||||
姓 | ヤグノ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
名 | ライク | |||||
言語 | ja | |||||
名 | Reik | |||||
言語 | en | |||||
名 | ライク | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
識別子Scheme | ISNI | |||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 788 | |||||
姓名 | Tada, Megumi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 18978 | |||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/200000644_ja.html | |||||
識別子 | 200000644 | |||||
姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||
言語 | ja | |||||
姓名 | Solomon, Joshua Lee | |||||
言語 | en | |||||
姓名 | ソロモン, ジョシュア リー | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
姓 | ソロモン | |||||
言語 | ja | |||||
姓 | Solomon | |||||
言語 | en | |||||
姓 | ソロモン | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
名 | ジョシュア リー | |||||
言語 | ja | |||||
名 | Joshua Lee | |||||
言語 | en | |||||
名 | ジョシュア リー | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
識別子Scheme | ISNI | |||||
識別子URI | http://www.isni.org/isni/ | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 21383 | |||||
姓名 | Katagiri, Sanae | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 18546 | |||||
識別子Scheme | 研究者総覧 | |||||
識別子URI | http://hue2.jm.hirosaki-u.ac.jp/html/100000531_ja.html | |||||
識別子 | 100000531 | |||||
姓名 | Birdsell, Brian | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 弘前大学教育推進機構教養教育開発実践センター | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This activities report discusses the development and instruction of a new high-school English education outreach program run by the Self Access Learning Center (named, The English Lounge), which is a part of The Center for Liberal Arts Development & Practices at Hirosaki University, beginning in the spring semester of 2021. The English Lounge was selected to pilot this program due to its variety of current special seminars offered to Hirosaki University students and past activities that include Faculty Development for using digital technology in the classroom and community outreach projects. For this initial pilot program, students were limited to Hachinohe High School and Aomori High School and involved two different learning opportunities. First, high school students were invited to remotely participate in English Lounge seminars during the university's spring semester. Then, during spring break, they joined a two-day weekend workshop designed to provide a culminating experience to the first semester. This report outlines the process of designing the program, reports the results of this pilot semester that had a total attendance of 369 high school students, and reflects on individual successes and failures in this hybrid teaching context. | |||||
書誌情報 |
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 巻 6, p. 91-104, 発行日 2022-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2432-7417 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12787364 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Connecting High School Students with College Education at Hirosaki University: Expanding Outreach Through Online Education | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||
資源タイプ | ||||||
値 | Article |