WEKO3
アイテム
A Brief Account of Student Investment and Reflection in Active Learning Projects Presented to Multicultural Audiences in the English Lounge : “Japanese Food Our Way!” and “This is Japanese Cooking!”
http://hdl.handle.net/10129/00006343
http://hdl.handle.net/10129/00006343e8c7cb8a-be25-43cc-b97c-7d4b4fc54343
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | D_紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-06-05 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Brief Account of Student Investment and Reflection in Active Learning Projects Presented to Multicultural Audiences in the English Lounge : “Japanese Food Our Way!” and “This is Japanese Cooking!” | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Experiential learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | active learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | reflection | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | self-efficacy | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | project-based learning | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
バーマン, シャーリー ジョイ
× バーマン, シャーリー ジョイ
× 多田, 恵実
|
|||||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||
識別子 | 18974 | |||||||||||
姓名 | バーマン, シャーリー ジョイ | |||||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||
識別子 | 786 | |||||||||||
姓名 | タダ, メグミ | |||||||||||
著者別名 | ||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||
識別子 | 18973 | |||||||||||
姓名 | Berman, Shari Joy | |||||||||||
著者別名 | ||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||
識別子 | 788 | |||||||||||
姓名 | Tada, Megumi | |||||||||||
著者所属 | ||||||||||||
弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | ||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||
弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | ||||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Food is a powerful unifying and motivating topic. Twelve groups of students, one low-intermediate first-year group and one high-intermediate second year class embarked on a multi-faceted project that involved planning, researching, presenting, cooking and reflecting. The process was prescribed, but students were afforded a great deal of freedom in execution. The instructors reviewed and collated reflection forms and audience surveys to begin to evaluate to what degree students were invested and how satisfied they were with their results. The goal was for the learners to achieve a bit of autonomy, experience a healthy amount of teamwork and undergo significant self-reflection. End-of-class reflection forms confirmed a high level of investment and cooperation, throughout this active learning opportunity, which certainly exceeded the instructorsʼ expectations. | |||||||||||
書誌情報 |
弘前大学教養教育開発実践ジャーナル 巻 2, p. 47-60, 発行日 2018-03-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2432-7417 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12787364 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 377 |