ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. 126号

幼児教育における音楽活動の現象学的展望(2)―「発表会」の教育的意義の再考察と,〈オンガク〉の問題点 ―

http://hdl.handle.net/10129/00007568
http://hdl.handle.net/10129/00007568
56a7b5bd-3de0-4e9a-8868-b86dd0b182cd
名前 / ファイル ライセンス アクション
BFEduHirosaki_126_71.pdf BFEduHirosaki_126_71.pdf (693.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-10-29
タイトル
タイトル 幼児教育における音楽活動の現象学的展望(2)―「発表会」の教育的意義の再考察と,〈オンガク〉の問題点 ―
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 表現
キーワード
主題Scheme Other
主題 日常と非日常
キーワード
主題Scheme Other
主題 哲学
キーワード
主題Scheme Other
主題 発表会
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 清水, 稔

× 清水, 稔

清水, 稔

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 19564
姓名 シミズ, ミノル
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 19565
姓名 Shimizu, Minoru
著者所属
値 弘前大学教育学部音楽教育講座
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper evaluates the future of music education for early childhood by examining the educationalsignificance of recital in preschool and kindergarten from a phenomenological perspective. Based on a casestudy of a participant observation in ECEC (center for early childhood education and care), I compared therecital as an“ extraordinary occasion” with everyday activities to grasp its uniqueness from the perspective of“freedom” toward others and“ institutionalization” of the subject by others. Through my analysis, I found thatadults who had been taught that the word“ ongaku (music)” was the result of someone's decision to use theword“ ongaku” may have been affected by the prelinguistic perception of the word. From this, it was evidentthat music activities in early childhood education need to be transformed into activities that create new valuesapart from the existing“ ongaku” and that it is necessary to change the perception of adults to achieve this. Atthe same time, the practice of Reggio Emilia can be used as a reference for this purpose, and the things that the direction of future research is to make more free creative music activity was indicated in this paper.
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

巻 126, p. 71-81, 発行日 2021-10-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル A phenomenological Perspective of Music Activities in Early Childhood Education Ⅱ : Reconsidering the Educational Significance of“ Recital” and the Problems of "Ongaku (music) "
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:30:49.023744
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3