ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 78 教養教育開発実践センター
  2. 78a 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル (Online ISSN: 2432-7425, Print ISSN: 2432-7417)
  3. 6号

協同を取り入れたリスニング授業の実践

http://hdl.handle.net/10129/00007954
http://hdl.handle.net/10129/00007954
83b4ac7f-d21a-4888-8f26-b99d38ca04f6
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyokyoiku_6_65.pdf kyoyokyoiku_6_65 (416.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-08-02
タイトル
タイトル 協同を取り入れたリスニング授業の実践
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Cooperative Leaming
キーワード
主題Scheme Other
主題 Listening
キーワード
主題Scheme Other
主題 Group Activity
キーワード
主題Scheme Other
主題 Classroom Management
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 片桐, 早苗

× 片桐, 早苗

片桐, 早苗

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 21381
姓名 カタギリ, サナエ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 21383
姓名 Katagiri, Sanae
著者所属
値 弘前大学教育推進機構教養教育開発実践センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This classroom practice was organized based on the concept of Cooperative Learning aimed to foster students' autonomy. 37 students from 3 separate intermediate Listening classes at Hirosaki University participated in this active research project. During the 15-week course, participants worked in groups of 4 to complete the weekly listening activities. The essential components of Cooperative Learning, 1) positive interdependence, 2) personal responsibility, 3) face-to-face promotive interaction, 4) interpersonal and small-group skills, and 5) group processing were used to manage these classroom learning activities. Through this practice, students displayed active participation in the classroom. In addition, students completed a questionnaire about Cooperative Learning at the end of the course. Results from this survey suggest that students spent time outside the classroom preparing for class activities, enjoyed learning with others, and found the value of learning with and through their peers.
書誌情報 弘前大学教養教育開発実践ジャーナル

巻 6, p. 65-72, 発行日 2022-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-7417
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12787364
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル A Listening Classroom Practice Applying Cooperative Activities
出版者
出版者 弘前大学 教育推進機構 教養教育開発実践センター
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:56:34.636291
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3