ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 20 教育学部・教育学研究科
  2. 20b-01 弘前大学教育学部紀要
  3. 128号

「主体的な学び」の言葉がもたらす陥穽と音楽教育の意義 ―疑似的に一般化された用語を哲学の視点から問い直す―

http://hdl.handle.net/10129/00008050
http://hdl.handle.net/10129/00008050
61354b79-e7d5-4320-bf36-36028b25af4f
名前 / ファイル ライセンス アクション
BFEduHirosaki_128_27.pdf BFEduHirosaki_128_27 (669.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-12-14
タイトル
タイトル 「主体的な学び」の言葉がもたらす陥穽と音楽教育の意義 ―疑似的に一般化された用語を哲学の視点から問い直す―
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 主体性
キーワード
主題Scheme Other
主題 哲学
キーワード
主題Scheme Other
主題 時間論
キーワード
主題Scheme Other
主題 音楽教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 清水, 稔

× 清水, 稔

清水, 稔

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 19564
姓名 シミズ, ミノル
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 19565
姓名 Shimizu, Minoru
著者所属
値 弘前大学教育学部音楽教育講座
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to reexamine the Japanese term“ Shutai-teki” in music education by referring to the theory of Bin Kimura and McTaggard and the U theory of C. Otto Scharmer, based on the history of philosophy. The Japanese term“ Shutai” was created during the Meiji era while translating the word“subject” in philosophy. Bin Kimura states that“ subject” is the principle of life in general on the time axis. McTaggard's conclusion is that time is not real, which leads our recognized time to be“ created time” with invisible-subjectivity-conscious action and self I as its background. There from, it becomes clear that asking students to be“ Syutai-teki”(used as Active learning) in the educational setting inhibits the original“ proactivity” of the children. From this logical consequence, the significance of music education as a space for creative trial-and-error, utilizing the inherent subjective of the students was discovered.
書誌情報 弘前大学教育学部紀要

巻 128, p. 27-37, 発行日 2022-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0439-1713
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211590
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル The Pitfall of the Japanese Term "Shutai-teki" and the Significance of Music Education: Questioning pseudo-generalized terms from a philosophical perspective
出版者
出版者 弘前大学教育学部
資源タイプ
値 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:54:18.890704
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3